AlphaBeth training brengt ontspanning, rust en balans. Met simpele technieken maak je je adem groot en onnodige spanning kan oplossen. Je richt je op de natuurlijke ritmes in jezelf. Het is mogelijk om rust en balans in jezelf te ervaren. Als je dat met regelmaat doet, word je weerbaarder, blijf je gezond en groeit je zelfvertrouwen.

N.B. Omdat er nu geen samenkomsten mogelijk zijn, vind je hier een simpele oefening die je thuis kan doen.

Waarom deze oefening? Als je onrust in jezelf ervaart (als je je zorgen maakt over het Corona virus) gaat er heel veel energie naar je emoties en naar je denken. Je gaat door de dag heen, maar op de achtergrond maak je je zorgen. Je gaat steeds door hetzelfde, het kost veel energie en er verandert niks. Je kan dit doorbreken door met je aandacht naar je adem te gaan en naar je lichaam te gaan. Je adem is de energie waarmee je kan denken en emoties kan ervaren. Als je je aandacht op de adem zelf richt vang je hem voordat hij een gedachte of een emotie wordt. Als je met je aandacht echt in je lichaam bent, zak je onder je emoties. Het is een simpel naar binnen keren en jezelf ervaren als energie : je lichaam is zwaar en stil en je adem is vrije energie waar je in principe alles mee kan doen. We zijn Spirit in Matter en het kan heel bevrijdend werken als je die twee in jezelf ervaart. Als je meer over de achtergronden wil weten van deze oefeningen kan je deze PDF downloaden.

Benodigdheden voor de oefening: 

drie kwartier de tijd een kamer waar je niet gestoord wordt een rechte stoel zonder armleuningen los zittende kleding

N.B. De eerste oefening brengt je naar stilte en rust (doe de bewegingen echt fysiek mee!) - De andere 2 zijn vervolg-oefeningen en het advies is: kies of 2 of 3 (Sanskriet of Hebreeuws). Voor je onderbewustzijn is het beter als je je op één taal richt. Als je het nog een keer doet, is het aan te raden om weer dezelfde Mantra te doen. ••• Je kan Oefening 1 ook los doen, die brengt al een hoop ruimte in jezelf. Als je met regelmaat de Adem-oefening gaat doen (als je je echt innerlijk wil verbinden), hoef je niet steeds weer naar oefening 2 te luisteren. Dan doe je na de fysieke ontspanning alleen de Mantra die je gekozen hebt een paar keer hardop en dan ga je naar het innerlijk luisteren.  

Gun jezelf met regelmaat zo'n moment van inkeer en rust - 

Adem oefening 1 - Ervaar Adem en Lichaam (Spirit en Matter) - 19.42 min

Vervolg Adem oefening 2 - met Sanskriet Mantra Soh Hang - 4.55 min

Vervolg Adem oefening 3 - met Hebreeuwse Mantra Shalom - 4.30 min

 

AlphaBeth training helpt bij: 

  • ontspanning
  • omgaan met stress
  • omgaan met angsten
  • burn-out
  • depressie
  • gebrek aan zelfvertrouwen    
  • stotteren
  • vals zingen
  • aarding
  • bewustwording
  • psychologisch inzicht

Alles leidt naar groei, inspiratie en creativiteit 
kortom de ontwikkeling van het volledige menselijk potentieel

 

De technieken van de AlphaBeth training zijn een synthese van hedendaagse psychologie en de esoterische kennis van het menselijk bewustzijn.